وبلاگ سرچهان

به نام خدا

وبلاگ سرچهان

به نام خدا

اینم یه خورده بیشتر درباره شهرمون

  (بوانات) منطقه‌ای است در شمال شرقی استان فارس که با استان یزد، همسایه است. در انتهای دامنه‌های زاگرس، با آب و هوایی سرد و خشک، بخشی از منطقه وجود دارد که نامش (سرچهان) است.
     شغل اصلی مردم کشاورزی و دامداری است؛ به همین خاطر لبنیات از عمده‌ترین مواد غذایی روزانه مردم است و به همین دلیل مردم این منطقه عمر زیادی دارند، به طوری که به کرات، عمر بالای 130 سال در این منطقه به چشم خورده است. از طرفی به علت هوای خنک و دلنشین تابستانی و سرد زمستانی، مردم این منطقه از مقاومت خاصی برخوردار هستند.
 بوانات یک منطقه بسیار کوچک، اما خوش آب و هواست. مردم این منطقه اغلب کشاورز و دامدار هستند و یک زندگی کاملا روستایی دارند.

شهرستان بوانات یکی از شهرستانهای استان فارس است که در 240 کیلومتری شیراز در شمال شرق استان با مساحتی بالغ بر 4993 متر مربع با آب و هوای معتدل و کوهستانی با جمعیتی بالغ بر 56000 نفر واقع شده است بافت جمعیتی این شهرستان با حدود 80 درصد روستایی وحدود 20 درصد شهری در دو بخش مرکزی (با 4 دهستان و یک مرکز شهر) و سرچهان (با 3 دهستان ویک شهر به نام کره ای) می باشد . مرکز شهرستان از 2 قسمت شهری به نامهای جیان و سوریان تشکیل شده که نام مرکز شهرستان نیز به نام بوانات ثبت گردیده است . این شهرستان در مجموع دارای 95  روستاو دو شهر می باشد

نظرات 2 + ارسال نظر
بواناتی یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:43 ب.ظ http://hosinjun.blogfa.com/

باعرض سلام واحترام؛
وبسایت خوبی ارائه فرموده اید
قابل توجه حسینیان وعاشورائیان ودوستداران اهل بیت
دانشنامه امام حسین با مطالب متنوع وپر محتوا در خدمت عاشقان اهل بیت و سید الشهدا علیه السلام در حدود 20 نمایه درباره امام حسین علیه السلام. همین الان لینک فرموده یا به دیگر دوستان عاشورائی معرفی نمائید ما را از نظرات خوبتان بهره مند فرمائید.

ملک مکان جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:44 ق.ظ http://www.barg-riz.blogfa.com

سلام وب زیبایی دارین

انشا اله بعدا بتونم بیشتر مطالعه بکنم

سخت خوابم گرفته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد